2011 – Sony PlayStation Network

W wyniku tego naruszenia danych naruszone zostały nazwiska, e-maile, dane logowania i inne dane osobowe około 77 milionów osób posiadających konta PlayStation Network (usługa PlayStation umożliwiająca zakup gier online), a usługa ta przestała działać na tydzień. Japońska firma nie wykluczyła wówczas, że doszło do kradzieży danych bankowych użytkowników.

2014 – eBay

W maju 2014 roku eBay wydał oświadczenie, w którym poprosił 145 milionów swoich użytkowników o zmianę haseł po tym, jak odkrył, że jego sieć stała się celem cyberataku. Hakerzy byli w stanie włamać się do systemu firmy poprzez nieautoryzowany dostęp do haseł niektórych pracowników i przechwycili nazwiska klientów, z zaszyfrowanymi hasłami, e-mailami, adresami, numerami telefonów i datami urodzenia. eBay był szeroko krytykowany za czas, jaki zajęło mu powiadomienie swoich klientów o incydencie, który miał miejsce między lutym a marcem 2014 roku.

2015 – Ashley Madison

Ta platforma randkowa dla małżeństw doznała poważnej porażki w 2015 roku. Grupa hakerów – „The Impact Team” – ujawniła w sieci dane osobowe i finansowe ponad 37 milionów klientów firmy. Od ich imion i nazwisk – niektóre z nich bardzo dobrze znane – po ich najbardziej intymne fantazje seksualne. Kosztowało to firmę ponad 30 milionów dolarów.

2016 – Tesco Bank

Hakerzy ukradli 2,26 mln funtów (około 2,65 mln euro) w ciągu 48 godzin z bankowej filii brytyjskiej sieci supermarketów. Dowiedz się więcej, ile można zarobić na atakach hakerskich. Tesco Bank poinformował, że wykrył „podejrzane transakcje” u około 40 tys. kont bankowych, z których pieniądze zostały wypłacone z około połowy. Bank został ukarany grzywną w wysokości 16,4 mln funtów za niedostateczną ochronę swoich klientów.

2017 – Uber

Historia ta wyróżniała się w mediach nie tylko ze względu na liczbę poszkodowanych – 57 milionów użytkowników, ale również dlatego, że Uber zapłacił dwóm hakerom 100 000 dolarów za usunięcie skradzionych danych i ukrycie cyberataku, utrzymując go w tajemnicy. Atak miał miejsce w październiku 2016 roku na rok przed jego publikacją i obejmował ujawnienie nazwisk, e-maili i numerów telefonów 57 milionów klientów z całego świata, a także danych osobowych 7 milionów kierowców tej firmy transportowej.

2018 – Cambridge Analytica

Kto powiedział, że cyberataki polegają tylko na „wyłudzaniu” pieniędzy, lub ujawnianiu poufnych informacji? Cambridge Analytica pokazała światu, jak kradzież danych może być wykorzystana w polityce: w tym przypadku do wywarcia wpływu na wybory prezydenckie w USA w 2016 roku. Cambridge Analytica, firma zajmująca się analizą danych, która współpracowała z ekipą Donalda Trumpa, wykorzystała bez zgody informacje z 50 milionów profili na Facebooku, aby zidentyfikować wzorce zachowań i upodobań użytkowników i wykorzystać je do szerzenia politycznej propagandy.